Actieve vakanties steeds populairder bij 55+’ers en singles

Thomas Cook/Neckermann verdrievoudigt aanbod actieve vakanties in najaar

Touroperator Thomas Cook/Neckermann verdrievoudigt dit najaar zijn aanbod van actieve vakanties, de inspiratiereizen. Meer en meer Belgen kiezen buiten de drukke zomermaanden immers voor deze reizen. Vooral singles appreciëren deze vorm van reizen: 35% van de personen die zich inschrijven voor zo’n vakanties reizen alleen. Ook actieve 55-plussers houden meer en meer van allesomvattende vakanties met een speciale beleving en ervaring.

Thomas Cook/Neckermann startte in 2016 met het aanbieden van een wandelvakantie en eind 2017 vertrok de eerste yogareis.

Deze vakanties raken steeds sneller volgeboekt. Daarom hebben we beslist om ons aanbod vanaf dit najaar gevoelig uit te breiden. Zo bieden we na de zomervakantie drie keer zoveel inspiratiereizen aan als vorig jaar. Bovendien hebben we ze aangevuld met fietsvakanties met Nederlandstalige en Franstalige begeleiding volgens verschillende niveaus gaande van beginnelingen tot semi-professionals. Ook bieden we voor het eerst reizen die bijvoorbeeld yoga en surf combineren in Marokko, maar ook een wellness vakantie in Turkije of kitesurf in Cabo Verde. Alles samen hebben we dit najaar op die manier plaats voor drie keer zoveel reizigers. En we blijven nieuwe belevingen aanbieden.”
Sebastien Pauwels van Thomas Cook/Neckermann

Dit jaar werkt Thomas Cook/Neckermann ook samen met Sporza voor een fietsvakantie in Mallorca onder professionele begeleiding. Aan deze vakantie kunnen zo’n 160 fietsliefhebbers meedoen, en de reis is voor dit najaar trouwens al lang uitverkocht. Journalisten Sammy Neyrinck en Christel Van Dyck begeleiden de groep. De gerenommeerde inspanningsfysioloog professor Peter Hespel van de KU Leuven en de bekende Bakala Academy begeleidt deze groep en geeft er workshops over conditie en voeding. Ook organiseert Thomas Cook een Powerboost-vakantie in Kos onder begeleiding van Claudia Van Avermaet, de zus van topwielrenner Greg Van Avermaet.

Zo heeft Thomas Cook/Neckermann nu inleefreizen voor ieder publiek.

Onze klanten kiezen in de eerste plaats voor het thema en de activiteiten, niet zozeer voor de bestemming. Ze gaan op vakantie voor de yoga sessies, of de kitesurflessen of het wellness package. Bovendien reist meer dan een op drie reizigers op deze inspiratiereizen alleen. Het zijn vooral mannen die gaan fietsen, terwijl het vooral vrouwen zijn die zich inschrijven voor yogavakanties. Al zien we bijvoorbeeld in de inschrijvingen voor onze Sporza fietsvakantie dat toch 45% van de deelnemers vrouwen zijn. En er zijn ook steeds meer mannen die meegaan op de yogavakanties. En de actieve 55-plussers kiezen vooral de wandelvakanties.
Sebastien Pauwels

Een inspiratiereis kost tussen de 400 en de 900 euro: bij de wellness-reizen zijn behandelingen inbegrepen, terwijl bij fietsvakanties het materiaal ook mee in de prijs voor de reis zit. De meeste reizen duren een week.

Dirk Dom Thomas Cook Belgium HQ
Over Neckermann

Neckermann groeide sinds zijn ontstaan in 1979 uit tot één van de belangrijkste touroperators in België. De touroperator biedt diverse vakantieformules aan tegen lage prijzen: van vliegvakanties, autovakanties, wintervakanties en citytrips tot cruises en wereldreizen. Het aanbod gaat van all-invakanties tot last minutes. Wereldwijd staan er 22 000 medewerkers klaar om klanten een onvergetelijke en zorgeloze vakantie te bezorgen. Neckermann België maakt samen met Thomas Cook en Pegase deel uit van Thomas Cook, één van de grootste reisconcerns ter wereld.

Voor meer informatie: www.neckermann.be