Belgische gezinnen verlengen mooie zomer tijdens herfstvakantie.

Canarische Eilanden, Turkije en Egypte zijn populairste bestemmingen.

Vrijdag 12 oktober 2018 — Nu de herfstvakantie over twee weken wordt ingezet, maakt tour operator Neckermann/Thomas Cook de balans op voor haar boekingen in de herfstvakantie. Na de mooie zomer van 2018 blijft de  reislust van de Belgen groot. Neckermann/Thomas Cook tekent een double-digit groei op voor haar vliegvakanties voor de herfstvakantie en zet daarmee de opwaartse trend van afgelopen zomer verder. Vooral gezinnen met schoolgaande kinderen kiezen voor zon in de herfstvakantie.

Canarische Eilanden op 1, Cabo Verde levert lichtjes in

Koploper in de top 3 van favoriete bestemmingen voor de herfstvakantie zijn de Canarische Eilanden.  Het aantal boekingen voor bijvoorbeeld Tenerife is opnieuw gestegen ten opzichte van vorig jaar. De Canarische Eilanden laten daarmee Turkije en Egypte net achter zich.  De top 5 wordt vervolledigd door Marokko en Tunesië.

Ticket naar de zon of een stad

Gezinnen kiezen het vaakste voor de zon (50%) , terwijl jongere koppels bij voorkeur op citytrip gaan  maar daarnaast ook geregeld opteren voor een vliegvakantie.

Afgelopen zomer breidde Neckermann / Thomas Cook haar aanbod uit met meer dan 100.000 extra accommodaties, dankzij een samenwerking met Expedia. De grote waaier aan extra keuzes wordt sterk gesmaakt door de citytripper en vertaalt zich in een sterke groei op de herfstboekingen. Ook hier doen steden onder de herfstzon het goed : Rome, Barcelona en Lissabon groeien stevig. Ook een klassieker als Londen blijft bijzonder populair.

Bij de babyboomer-generatie (geboren tussen 1945 en 1964) blijven vliegvakanties populair (we noteren een stijging van 30%),  waarbij deze doelgroep uiteraard ook vaak voor een vakantie buiten het schoolverlof kiest en daarbij graag gebruik maakt van mooie promoties of “1+1 gratis” acties.

De helft van de koppels ouder dan 55 kiest een voor een  vakantie langer dan 7 nachten en heeft een duidelijke voorkeur voor de Canarische Eilanden.

Ook deze herfst blijven “multi-generatie vakanties” populair. 50% meer families - grootouders, ouders en kinderen – trekken tijdens de herfstvakantie 2018 samen op reis in vergelijking met 2017. Waar vorig jaar nog Egypte de kroon spande als favoriete bestemming, zijn dit jaar de Canarische Eilanden de populairste bestemming.

Belgen kiezen daarbij graag voor het comfort en de gemoedsrust van een pakketvakantie, waarbij naast hotel en vlucht ook extra bagage, transfer op bestemming, verzekering, … inbegrepen zijn. Op die manier gaat de reiziger een zorgeloze vakantie tegemoet gaat.

Mooie nazomer laat Belgen dromen over vakantie 2019

Het mooie weer van zomer 2018, geeft Belgische vakantiegangers alvast zin in vakantie voor volgende zomer. Beduidend meer klanten hebben alvast hun zomervakantie voor 2019 geboekt.

Daarbij winnen naast vliegvakanties, autovakanties en citytrips ook Cruises en Inspiratiereizen aan populariteit. Cruisen langs de Antillen, wandelen in Gran Canaria, kitesurfen op de Kaapverdische Eilanden, fietsen op Mallorca of Wellnessen aan de Turkse Rivièra… het kan allemaal onder de deskundige leiding van eigen Neckermann / Thomas Cook begeleiding.