Familie Magazine Neckermann, 4 maal uniek voor een vakantie met de kids!

Zaterdag 29 augustus 2015 — Gent, Zaterdag 29 augustus 2015. Uniek in alle opzichten. Alleen zo kan je het nieuwste Familie Magazine van Neckermann omschrijven. Het werd opgebouwd vanuit de belevingswereld van de klant en dit op basis van een onafhankelijke bevraging van 14000 klanten. Het magazine maakt een mooie link tussen enerzijds het verwachtingspatroon van de klant, en een gericht aanbod, tips-voor-trips en handige wist-je-datjes anderzijds. Het biedt ook een uitgebreid gamma aan producten aan, van vliegvakanties, autoreizen, tot city-trips, cruises, rondreizen etc. Als kers op de taart pakt Neckermann uit met een unieke 500-euro actie cadeau voor de zomervakantie. Vier maal uniek dus!

Bij Neckermann staat de klant centraal en vertrekt het aanbod vanuit zijn wensen!

Op basis van een uitgebreid onderzoek bij 14000 vakantiegangers naar hun reisbehoeftes, werd een volledig nieuwe segmentatie van de Belgische reismarkt gemaakt -. De klant, zijn vraag en behoefte vormen de rode draad in de opbouw van het Familie Magazine. Het onderzoek leert dat je klanten steeds minder in één enkel vakje kan plaatsen. Het gaat al lang niet meer om een traditionele ‘ citytrip klant’, ‘all-in klant’ etc.. Je reist in functie van de behoeftes die je hebt. Vandaag reist de klant met zijn gezin en opteert voor een strandverblijf in een all-inclusive resort. Later op het jaar besluit hij om er met z’n tweetjes, als koppel zonder de kinderen, even tussenuit te trekken. Nadien opteert hij ervoor om apart met vrienden of vriendinnen te genieten van bv. een weekendje feesten op Ibiza of een matchbreak mee te pikken tijdens de Engelse of Spaanse voetbalcompetitie. Dit kan allemaal binnen hetzelfde jaar of gespreid over een langere periode.

Voor elke behoefte zoek je een ander aanbod en doorloop je als reiziger ook een ander traject naar de finale reservering. Hier sluit de multi-channel strategie van Neckermann dan ook perfect op aan.

Uit het onderzoek is gebleken dat een brochure - magazine echt relevant is voor 3 segmenten gebaseerd op een specifieke behoefte:

• Gemak, comfort en zekerheid: de bestemming, het hotel en de  accommodatie staan centraal. Klanten komen er graag terug, omdat ze het kennen, er goede ervaringen hebben, het is er aangenaam en men voelt er zich thuis.
  • Beste prijs-kwaliteit verhouding: men is vooral op zoek naar de beste deal. De bestemming, het hotel en de accommodatie  zijn ondergeschikt. Het gaat hier vooral over wat er te beleven valt  op de bestemming.
  • Volop genieten, zich tegoed doen aan luxe: hierbij primeert het belang dat alles van A tot Z in orde en geregeld is. Men wil volop genieten en wil hier ook graag budget aan spenderen.

Alles wordt dus bekeken vanuit de vraag en de behoefte van de reisliefhebber die perfect, in functie van het moment, tot de drie verschillende segmenten kan behoren.

Alle producten samen in één brochure/magazine

Deze brochure, zeg maar magazine, is dan ook het resultaat van de behoeftes die de reisliefhebbers hebben. Het barst dus uit van inspiratie, tips-voor-trips, wist-je datjes etc. Dit werd gekoppeld aan voor de klant relevante hotels, rondreizen, cruises, ….

Uniek is dat hiermee wordt afgestapt van het klassieke bestaande patroon waarbij brochures opgedeeld zijn volgens productonderscheid. Het is dan ook een mix van autovakanties, citytrips, vliegvakanties, cruises, rondreizen, etc.

Bovendien worden leuke tips meegegeven om kinderen te animeren tijdens de reis, leuke doe-tips om het vakantieplezier thuis te verlengen, hoe je vakantie te pimpen enz…

Hiermee zetten we met Neckermann een belangrijke stap om nog dichter bij de klant te staan. Wat zich niet alleen vertaalt in het huidig maar vooral ook  toekomstig aanbod.

Nog nooit zo vroeg in de markt

Neckermann is hiermee de eerste die zijn Zomeraanbod in de markt zet. Nog nooit was het vakantieaanbod zo vroeg beschikbaar. Vanaf 31 augustus zal het Familie Magazine te vinden zijn in de 92 verschillende Neckermann Vakantiewinkels.

500 € cadeau op je zomervakantie

Deze winter kan ook jij (bijna) gratis gaan zomeren. Indien je als klant t.e.m. 27 september 2015 een Neckermann pakketvakantie boekt (vliegvakantie met Thomas Cook Airlines Belgium of Tailwind), dan krijg je 500 euro cadeau voor je zomervakantie in 2016. Deze 500 € kan je dan gebruiken voor zowel een vliegvakantie, autovakantie als voor een cruise, rondreis, weekendje weg of eventueel een leuke citytrip of football break! Deze korting is combineerbaar met alle andere acties en er zijn geen beperkingen naar vertrekdatum.

Neckermann, 4 maal uniek met de klant centraal.