Neckermann breidt aantal vakantiewinkels uit en bouwt ze om tot gezellige reislounges

2 op 3 Belgen boekt reis in stenen vakantiewinkel in plaats van online

Donderdag 2 februari 2017 — Touroperator Neckermann investeert de volgende twee jaar stevig in haar vakantiewinkels. De touroperator breidt zijn kantorennetwerk uit van 85 naar 100 vakantiewinkels en vormt de bestaande vakantiewinkels om tot gezellige reislounges. Het geel-blauwe logo van Neckermann wordt vervangen door het “Sunny Heart”.

***

Nieuwe investeringen in de vakantiewinkels van Neckermann komen er niet voor niets. Uit analyse van de boekingscijfers van Neckermann blijkt dat we het reiskantoor nog lang niet beu zijn. Ruim zestig procent van de Belgen springt zelfs het liefst een fysieke winkel binnen om zijn vakantie te boeken.

“Vakantiewinkels zijn onmisbaar in een wereld waarin reizigers zich on- en offline oriënteren. Een reisbureau laat reizigers al proeven van hun vakantie.”
Koen van den Bosch, woordvoerder van Neckermann

Reizen boeken vanuit een gezellige lounge

Voor cruises, rondreizen en vakanties in de Verenigde Staten ligt het percentage van boekingen in een fysieke winkel zelfs nog een pak hoger: 90 procent.

Het reisbureau van morgen is meer dan een eenvoudig boekingskantoor. Reisagenten praten vandaag 20 procent van hun tijd met Belgen om hen op reisideeën te brengen. Maar ook de winkel zelf kan de Belg inspireren tot leuke vakantieplannen. Daarom vormt Neckermann al zijn vakantiewinkels de volgende 18 maanden om tot reislounges.

“De Belg wil zijn reis op voorhand beleven. Dat is online moeilijker. Daarom krijgen onze vakantiewinkels een volledige make-over. De Belg kan in een huiselijke en ontspannen sfeer reizen ontdekken via digitale snufjes, met een drankje in de hand spreken met vakantieadviseurs, terwijl hij zijn smartphone in één van de oplaadpunten bijtankt. Saai wachten is er niet meer bij.”

Investeren in extra personeel

Neckermann zal de komende twee jaar niet alleen investeren in de metamorfose van zijn vakantiewinkels. De reisorganisator werft in 2017 ook 10% extra medewerkers aan.

“Neckermann breidt het aantal vakantiewinkels in België uit. Dat houdt in dat we ook extra personeel nodig hebben. Concreet zullen we 10% extra mensen nodig hebben. En we blijven sterk inzetten op de training van onze medewerkers. Ze krijgen allemaal gemiddeld 20 opleidingsdagen per jaar, een record in onze sector.”

Nieuw Neckermann-logo in het straatbeeld

Niet alleen de vakantiewinkels van Neckermann krijgen een make-over. Ook het vertrouwde geel-blauwe logo van de touroperator zal tegen de paasvakantie uit het straatbeeld verdwijnen. Neckermann draagt voortaan hetzelfde gouden hart van de groep Thomas Cook.

“We hebben besloten alle reisformules van de Thomas Cook Groep, waaronder ook Neckermann, onder hetzelfde logo onder te brengen. Dat betekent ook dat Belgen bij een Neckermann-kantoor niet langer beperkt zijn tot het aanbod van Neckermann, maar hun ideale vakantie kunnen kiezen uit het volledige aanbod van de Thomas Cook Group naast een zorgvuldige selectie van andere reizen zoals bijvoorbeeld Club Med.”