Neckermann laat studenten blokken in het zuiderse Djerba

Het is weer zover. In mei en juni duiken tienduizenden Belgische studenten opnieuw met hun neus in de cursussen. Tijdens de gevreesde ‘blok’ sluiten ze zich letterlijk weken op in hun kamer en is hun markeerstift hun beste vriend. Om deze last te verzachten, biedt Neckermann hen een hartverwarmend alternatief aan: 1 week blokken op een zonovergoten bestemming in het zuiden.

Hét ideale triootje

Studeren, zonnen en af en toe ontspannen. Klinkt het niet als hét ideale triootje tijdens de blok? Neckermann steekt de studenten een hart onder de riem en vliegt in mei en juni 30 studenten naar het zonovergoten eiland Djerba. Vergeet de donkere studeerkamer in la casa di mama, de afgezaagde studentenhaver en het saaie blokje rond de wijk met de hond. Enter de inspirerende studeerkamer in een viersterrenhotel, gezonde en verse lunches en een verfrissende duik in een prachtig zwembad.

Populaire trend zet zich voort

De trend om buitenshuis te blokken, is populairder dan ooit.

“In België zien we dat veel studenten hun slaapkamer ruilen voor een dagje blokken in een inspirerende ruimte zoals een bibliotheek, een schaduwrijk park of een leegstaande kerk. Samen studeren met gelijkgestemden zorgt voor de nodige sociale druk en positieve study vibes. Neckermann gaat dit jaar nog een stapje verder en voegt daar nog een extra element aan toe: de zon!”
Claire Gennart, woordvoerster bij Neckermann

Voordelen blokken in de zon

Zo ziet Neckermann enkel voordelen tijdens een weekje studeren onder de Tunesische zon. Studenten hebben tijdens de blok een uitstekende omkadering nodig. Na een gezond ontbijt voorzien we in hotel SENTIDO Palm Azur een stille ruimte mét airco waar ze met een frisse geest kunnen studeren. Naast een uitstekend wifinetwerk genieten ze 3 x per dag van gratis koffie, water, fruit, koekjes en energierijke dranken. Bovendien is pauzeren even belangrijk als studeren. Een verfrissende duik in een van de 3 buitenzwembaden is een welgekomen afwisseling na 3 à 4u studeren. En die extra vitaminen die studenten massaal tijdens de blok slikken?

“Die laten ze beter thuis. Elke dag een half uurtje zonnen in een van de vele ligzetels op het zonneterras doet ongetwijfeld méér wonderen. Wie zijn hersenen even wil laten rusten, kan zich ook helemaal uitleven op het tennis-, basketbal- of voetbalveld van het hotel. Een deugddoende massage in de wellness is tenslotte dé ideale beloning na een dagje hard studeren.”
Claire Gennart

Blokken in de zon = garantie op eerste zit?

Neckermann belooft geen garantie op eerste zit, maar wel een ontspannende blok. Op 18 mei, 24 mei, 28 mei, 31 mei én op 7 juni vliegen wekelijks maximum 10 studenten naar het Tunesische eiland Djerba. De kostprijs voor een weekje blokken in de zon?

“Die is héél studentvriendelijk. Voor slechts € 99 per persoon verblijven ze 7 nachten op basis van all-inclusive in een dubbele kamer in het viersterrenhotel SENTIDO Palm Azur op Djerba, vluchten inbegrepen. Wie kiest voor een korter verblijf van 4 nachten (afreis 28 en 31 mei), kan al voor slechts € 79 per persoon studeren op Djerba. Singles betalen een meerprijs van € 50 per persoon.”
Claire Gennart

Wie zijn bureau de komende dagen als een blok aan zijn been ziet, reserveert best snel zijn plekje onder de Tunesische zon via een van de 86 Neckermann vakantiewinkels of via de Neckermann vakantielijn op het nummer 070 233 906. Een kopie van de studentenkaart en het examenrooster is noodzakelijk.

Claire Gennart Neckermann
Over Neckermann

Neckermann groeide sinds zijn ontstaan in 1979 uit tot één van de belangrijkste touroperators in België. De touroperator biedt diverse vakantieformules aan: van vliegvakanties, autovakanties, wintervakanties en citytrips tot cruises en inspiratiereizen. Wereldwijd staan er 22 000 medewerkers klaar om klanten een onvergetelijke en zorgeloze vakantie te bezorgen. Neckermann België maakt samen met Thomas Cook deel uit van Thomas Cook Group, één van de grootste reisconcerns ter wereld.

Voor meer informatie: www.neckermann.be