Nieuw hotellabel brengt ‘city cool’ naar het strand

Neckermann voegt met COOK’s CLUB 8ste label toe aan eigen hotelportfolio

Woensdag 18 april 2018 — Neckermann, dat deel uitmaakt van de Thomas Cook Group, een van de toonaangevende  wereldspelers  in de reissector, heeft vandaag zijn nieuwste hotelmerk, Cook’s Club, gelanceerd, waarmee het een nieuw publiek voor pakketreizen wil aanspreken. Dit initiatief sluit aan op de strategie van de groep om een hotelportfolio van  eigen merken uit te bouwen.

Het nieuwe hotelmerk ‘Cook’s Club’, bouwt voort op het succes van het boetiek- en lifestylehotel Casa Cook en combineert ‘stijlvol’ en ‘strak’ aan een prijsniveau dat mikt op een breder publiek. De eerste hotelopening is voorzien in Kreta deze zomer.

Cook’s Club Crete biedt 148 kamers aan in het populaire vakantieoord Hersonissos aan de Noordkust van Kreta. Het hotel focust op datgene wat voor de nieuwe generatie van jonge reizigers van tel is: functionele strakke kamers met een aantrekkelijk design in combinatie met  een uitstekend culinair aanbod en een aangename soundtrack van DJs aan het zwembad overdag tot de zonsondergang.  In haar lay-out sluit Cook’s Club Crete zo aan op de evolutie van accommodatie en restauratie  in grote steden richting een meer casual ervaring aan een goede kwaliteit.

Het nieuwe hotellabel  gaat verder op de weg die met Casa Cook is ingeslagen: het waarmaken van de ambitie van Neckermann om de traditionele pakketreis te transformeren en een breder publiek te bereiken. Streefdoel is om 10 à 15 Cook’s Club hotels te kunnen aanbieden tegen volgende zomer, grotendeels in een franchising formule.

Remo Masala, creatief directeur van de eigen merkhotels van de Thomas Cook Group en geestelijke vader van Casa Cook, verklaarde:

“Met Casa Cook hebben we een nieuwe niche gecreëerd in de markt van strandhotels met een concept waarin een uitgesproken design centraal staat. Cook’s Club combineert eveneens design en een hoogkwalitatief culinair aanbod, maar is herleid tot de essentie van waar moderne reizigers belang aan hechten. Met de creatie van dit label wil Thomas Cook toonaangevend zijn in het integreren van ‘urban cool’ op het strand.”

Centraal in de lay-out van het hotel in Kreta zijn twee rechthoekige zwembaden, omgeven door casual zitgelegenheid waar je kan dineren of een drankje kan nuttigen aan de ‘Captain Cook’ bar. ‘Cantina’ zal het beste van internationale 'street food' serveren met een menukaart die varieert van gezonde vegan maaltijden tot lokale traditionele gerechten zoals moussaka en gyros.  Je kan er ontbijten en dineren tot ’s avonds laat. In Captain Cook zullen tijdens de dag ‘pool snacks’ aangeboden worden naast een uitgebreid aanbod aan cocktails geserveerd met kruiden uit de eigen kruidentuin.

Er zijn zowel kamers als appartementen met een kleine kitchenette; deze kunnen groepen tot 6 personen huisvesten. DJs bouwen met een aangepaste soundtrack de juiste sfeer op.

Neckermann’s eigen hotelportfolio omvat nu 8 merken waaronder de premium familieresorts van Sunwing, de adults-only hotels van Sunprime en de Aldiana club resorts. Recente innovaties zoals  Kies je favoriete ligbed en Kies je kamer geven reizigers de kans om hun vakantie optimaal te personaliseren.

Cook’s Club Crete opent de deuren op 1 juni  - meer informatie vind je op www.neckermann.be/cooks-club

8 dagen logies en ontbijt in het hotel met de vlucht inbegrepen kan al vanaf 449 EUR (afreis 22 juni).

Cook’s Club

Cook’s Club is een strandhotel dat is ontworpen voor een nieuwe generatie van reizigers die waarde hechten aan een uitstekende keuken en die op zoek zijn naar een vakantie die ze kunnen doorbrengen met gelijkgezinden in een ontspannen sfeer, vergezeld van de perfecte soundtrack.

Strakke en stijlvolle kamers voor singles, koppels of vrienden in combinatie met een centraal zwembad staan borg voor kwalitatief socializen en ontspannen.

‘Cantina’ brengt het beste van de internationale ‘street food’ op tafel samen met de populairste lokale streekgerechten en staat zo garant voor een afwisselende kaart die een gezonde vegan keuken combineert met hartige rijke gerechten.

De cocktails van de Captain Cook bar komen van een kaart ontworpen door een top bartender uit Berlijn en zorgen voor het perfecte ‘golden hour’ aan het zwembad.  DJs zorgen met een passende soundtrack volgens het uur van de dag en de avond voor de juiste sfeer langs het zwembad.

Cook's Club Kreta
Nathalie Meert Woordvoerder at Thomas Cook Belgium