Touroperator Neckermann zet Belgen aan om toerist te spelen in eigen land

Woensdag 20 april 2016 — Om het toerisme in eigen land terug op de rails te krijgen na de recente gebeurtenissen in Zaventem en Brussel, gaat touroperator Neckermann tot actie over. Het bedrijf geeft een weekendje in eigen land cadeau aan elke Belg die nu een last-minutevakantie boekt. Op die manier hoopt Neckermann de Belgische restaurants en hotels bij te staan om de terugval van het aantal buitenlandse toeristen te compenseren.

Het toerisme in België krijgt momenteel zware klappen. De Brusselse hotels spreken van 50 procent minder gasten sinds de gebeurtenissen van 22 maart. Op Paasmaandag noteerde men een bezetting van slechts 18% waar dit in het verleden steevast boven de 75% lag. Restaurants en hotels zien zich zelfs gedwongen om hun personeel tijdelijk op non-actief te zetten omdat buitenlandse toeristen ons land links laten liggen. Als die periode te lang duurt, dreigen faillissementen. Touroperator Neckermann wil de toeristische sector in België ondersteunen door het vertrouwen in België als mooie vakantiebestemming te herstellen. En dat begint bij de Belg zelf: wie nu een last-minute boekt, krijgt een weekendje in eigen land cadeau.

Koen van den Bosch, woordvoerder bij Neckermann: “Als organisatie hebben we de gebeurtenissen eind maart zelf van nabij beleefd. Wij willen dan ook het toerisme in België vandaag een hart onder de riem steken door landgenoten het goede voorbeeld te laten geven aan buitenlandse toeristen. Met deze actie willen we Belgen aanzetten om toerist te spelen in eigen land en zo de toeristische sector in ons land helpen om de moeilijke periode te overbruggen.”