Wie dit jaar zoet is, krijgt lekkers bij Neckermann

Aantal zomerboekingen voor families groeit sterk in de aanloop naar 6 december.

Sinterklaas en zijn zwarte pieten kloppen aan de deur van Neckermann aan. Er zijn enkele opvallende trends in het boekingsgedrag van de Belgen. Dit jaar verstopt de Sint pretparktripjes en kindvriendelijke vliegvakanties in de schoenen, verrast hij steeds meer kleinkinderen en hun grootouders met een zomerse trip en zijn de landen die de geboorteplaats van Sinterklaas claimen enorm populair.

Waar vroeger de chocoladen letter, houten tol, Barbie of coole racebaan op menig verlanglijstje prijkten, gaan ouders vandaag ook op zoek naar geschenken waar het hele gezin blij van wordt.

Bert Vanhaecke, Manager Yield & Product bij Neckermann, ziet een opmerkelijke trend: “Naast reiskoffers met leuke prints, tablets, powerbanks of andere hippe reisitems, legt Sinterklaas in België steeds meer vakanties in de schoenen van brave kinderen. We merken eind november en begin december een stijging op van het aantal trips naar de Efteling, Phantasialand, Plopsaland, LEGOLAND® en Disneyland Paris. Deze pretparken spreken tot de verbeelding en zijn enorm populair bij kinderen (en hun ouders). Naast deze korte uitjes vinden ook vliegvakanties naar de zon hun weg naar het schoentje. Kindvriendelijke hotels met adembenemende waterparken en toffe kinderanimatie zijn daarbij erg populair. We zien dan ook een opmerkelijke verdubbeling van het aantal families die hun zomervakantie naar de zon vóór 6 december reserveren. Vooral de families met kinderen tussen 2 en 13 jaar scoren daarbij hoog.

De favoriete zomerbestemmingen van de Belgische families die vóór 6 december hun vakantie reserveren, hebben een duidelijke link met de Sint. Spanje en Turkije, de 2 landen die de geboorteplaats van de grote kindervriend claimen, zitten stevig verankerd in de top 3. Turkije verdubbelt het aantal zomerreservaties ten opzichte van 2 jaar geleden en Spanje groeit met bijna 40%. Een andere opmerkelijke trend is de stijging van single-ouders die met hun kroost in de zomer op vakantie gaan. Ten opzichte van vorig jaar reserveren vóór 6 december dubbel zoveel single-ouders met 1 kind hun zomervakantie. Bij single-ouders met 2 kinderen tekent Neckermann een stijging op van bijna 50%. Neckermann speelt hierop in met een aanbod specifiek voor eenoudergezinnen én een permanente singlekorting.

Een laatste trend waar Sinterklaas een hand in heeft, is de stijging van het aantal grootouders die met hun kleinkinderen op zomervakantie trekken. Bij de 55- tot 64-jarigen zien we een stijging van 51% voor boekingen vóór 6/12 en bij de 65-plussers ziet Neckermann zelfs een fenomenale stijging van 91%. Wie zijn schoentje dus ook bij de grootouders plaatst, maakt meer kans om in 2019 op vakantie te gaan.

Neckermann speelt in op deze trends en biedt in de aanloop naar Sinterklaas  unieke en kindvriendelijke voordelen aan. Zo genieten 5000 families familiekorting t.w.v. € 200 op alle vliegvakanties naar de zon in de zomervakantie van 2018. Anderzijds heeft Sinterklaas nog meer goed nieuws in petto en is de familiekorting van € 200  cumuleerbaar met de ‘kinderen reizen gratis’ actie. Zo reizen in 2019 tot 4 kinderen per dossier gratis naar de zon, ook in  juli en augustus.  Vertrek zo bijvoorbeeld op 9 juli 2019 met twee volwassenen en twee kinderen naar het Bulgaarse iHot@al Sunny Beach **** voor €1.999  in all-in (i.p.v. €3.894). Van een schitterend sinterklaasgeschenk gesproken!

P.S. Neckermann heeft uit heilige bron in Spanje vernomen dat er dit jaar geen stoute kinderen zijn.

Over Neckermann

Neckermann groeide sinds zijn ontstaan in 1979 uit tot één van de belangrijkste touroperators in België. De touroperator biedt diverse vakantieformules aan tegen lage prijzen: van vliegvakanties, autovakanties, wintervakanties en citytrips tot cruises en wereldreizen. Het aanbod gaat van all-invakanties tot last minutes. Wereldwijd staan er 22 000 medewerkers klaar om klanten een onvergetelijke en zorgeloze vakantie te bezorgen. Neckermann België maakt samen met Thomas Cook en Pegase deel uit van Thomas Cook, één van de grootste reisconcerns ter wereld.

Voor meer informatie: www.neckermann.be